By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Personvernet ditt er viktig for oss, og denne personvernerklæringen beskriver hvordan ABC Personell samler inn og bruker personopplysninger.
Personvernserklæringen baserer seg på lovverket i Norge, hvor ABC Personell holder til.
All behandling av personopplysninger relatert til ABCs rekrutteringstjenester vil derfor følge av lov om personopplysninger (GDPR).
Vi minimerer innsamling og bruk av persondata så langt det er mulig og vil gi deg åpenhet og kontroll over registrerte opplysninger gjennom vårt CRM-system.
Informasjon vi kan samle inn om deg:
Informasjon registrert i vårt CRM-system vil bli lagret så lenge det anses som nødvendig. Hva som er nødvendig lagringstid vil variere for de ulike katogoriene av personopplysninger, de kan også lagres forankret annen lovtekst. Lengden på lagringstiden vil variere ut ifra formål, samtykke, regler for lagring og om det er nødvendig for å opprettholde kontakt med deg.
Behandlingsansvarlig og databehandler
ABC Personell AS er behandlingsansvarlig, og er de som eier data som blir lagt inn i systemet. Som databehandler står Recruitment Manager AS for systemløsningen. De utvikler, drifter og vedlikeholder systemet hvor dataen din ligger. Recruitment Manager AS benytter underleverandører til å utføre databehandleroppgaver.Det foreligger en egen databehandleravtale mellom ABC Personell AS og Recruitment Manager AS som regulerer hvilken informasjon databehandler har tilgang til og hvordan informasjonen skal behandles.
Tredjeparter
ABC Personell vil som sagt kunne behandle dine personopplysninger. Opplysninger om deg vil kunne bli presentert for kunder og andre samarbeidspartnere av ABC Personell, i de tilfeller det anses som nødvendig for å opprettholde en avtale, og der behandlingsansvarlig eller databehandler er forpliktet å gjøre dette som følge av lovpålagte krav. For å kunne bruke dataen din på en effektiv måte, og for å tilby deg de beste tjenestene er det i enkelte tilfeller nødvendig å sende opplysninger til tredjeparter. Vi har en separat databehandleravtaler med våre leverandører og behandling av personopplysninger vil være i henhold til denne avtalen. Vi ønsker å beskytte integriteten til tjenestene vi leverer, og tar gjerne imot tilbakemeldinger på disse områdene.
Innsyn, endring eller sletting av dine personopplysninger
Du har, som registrert i systemet, rett til å kreve innsyn, retting og sletting. Kravet skal besvares kostnadsfritt og senest innen 30 dager.
Som kandidat kan du når som helst slette din egen profil inne fra “Din profil” i systemet, eller du kan ta kontakt med ABC Personell AS for bistand med det. Fra din profil kan du også endre på informasjon du har lagt inn på din profil i systemet.