logo

Personvern

Personvernet ditt er viktig for oss, og denne personvernerklæringen beskriver hvordan ABC Personell samler inn og bruker personopplysninger.

Personvernserklæringen baserer seg på lovverket i Norge, hvor ABC Personell holder til.

All behandling av personopplysninger relatert til ABCs rekrutteringstjenester vil derfor følge av lov om personopplysninger (GDPR).

Vi minimerer innsamling og bruk av persondata så langt det er mulig og vil gi deg åpenhet og kontroll over registrerte opplysninger gjennom vårt CRM-system.

Informasjon vi kan samle inn om deg:

  • Informasjon som du registrerer via profilen din på «min side». Eksempelvis CV-profil, personalia og oppdateringer.
  • Informasjon du deler med oss gjennom «min side», er frivillig gitt.
  • Hvis du søker på stilling eller registrerer din profil gjennom “Søk med LinkedIn”-funksjonen eller “Søk med jobreg”-funksjonen så vil systemet hente inn tilgjengelig informasjon fra profilen din i den tjenesten du autentiserer med, og denne informasjonen blir da lagret på din profil.
  • Informasjon som vi registrerer på din profil i forbindelse med telefonsamtale, e-postkorrespondanse, intervju eller ansettelse. Ved både telefonsamtaler, e-postkorrespondanse og intervjuer vil det lagres informasjon som anses som relevant i hensyn til nåværende og fremtidige prosesser.
  • Ved eventuell ansettelse vil vi ha behov for å innhente opplysninger knyttet til skatt og lønn.
  • Vi samler inn data i aggregert form for besøkende av siden, for eksempel trafikkdata, lokasjonsdata etc.
  • Systemet setter cookies (informasjonskapsler) i nettleseren, som beskrevet i dokumentet for bruk av informasjonskapsler.

Hvordan informasjonen brukes
Informasjonen som samles inn brukes hvor det er nødvendig for å:
  • Besvare en henvendelse fra deg
  • Levere våre tjenester til deg og å kommunisere rundt disse tjenestene med deg.
  • Gjøre en vurdering av dine kvalifikasjoner og fasilitering i forbindelse med nåværende og fremtidige rekrutteringsoppdrag eller bemanningsoppdrag.
  • Informere om relevante muligheter og ytelser vi tilbyr.
  • Overholde lovmessige forpliktelser.
 
Vi kan behandle dine personopplysninger på følgende grunnlag:
  • Nødvendig for å oppfylle avtale mellom oss og deg
  • Nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse. Eksempelvis opplysninger til myndigheter, tilsynsmyndigheter eller styrende organer.
  • Opplysninger som er tilgjengelig i det offentlige rom
  • Nødvendig for å kunne gjennomføre oppgaver knyttet til allmenn interesse eller for å gjennomføre, utøve eller forsvare juridiske krav

 
Informasjon registrert i vårt CRM-system vil bli lagret så lenge det anses som nødvendig. Hva som er nødvendig lagringstid vil variere for de ulike katogoriene av  personopplysninger, de kan også lagres forankret annen lovtekst. Lengden på lagringstiden vil variere ut ifra formål, samtykke, regler for lagring og om det er nødvendig for å opprettholde kontakt med deg.

Behandlingsansvarlig og databehandler
ABC Personell AS er behandlingsansvarlig, og er de som eier data som blir lagt inn i systemet. Som databehandler står Recruitment Manager AS for systemløsningen. De utvikler, drifter og vedlikeholder systemet hvor dataen din ligger. Recruitment Manager AS benytter underleverandører til å utføre databehandleroppgaver.Det foreligger en egen databehandleravtale mellom ABC Personell AS og Recruitment Manager AS som regulerer hvilken informasjon databehandler har tilgang til og hvordan informasjonen skal behandles.

Tredjeparter
ABC Personell vil som sagt kunne behandle dine personopplysninger. Opplysninger om deg vil kunne bli presentert for kunder og andre samarbeidspartnere av ABC Personell, i de tilfeller det anses som nødvendig for å opprettholde en avtale, og der behandlingsansvarlig eller databehandler er forpliktet å gjøre dette som følge av lovpålagte krav. For å kunne bruke dataen din på en effektiv måte, og for å tilby deg de beste tjenestene er det i enkelte tilfeller nødvendig å sende opplysninger til tredjeparter.  Vi har en separat databehandleravtaler med våre leverandører og behandling av personopplysninger vil være i henhold til denne avtalen. Vi ønsker å beskytte integriteten til tjenestene vi leverer, og tar gjerne imot tilbakemeldinger på disse områdene.

Innsyn, endring eller sletting av dine personopplysninger
Du har, som registrert i systemet, rett til å kreve innsyn, retting og sletting. Kravet skal besvares kostnadsfritt og senest innen 30 dager.
Som kandidat kan du når som helst slette din egen profil inne fra “Din profil” i systemet, eller du kan ta kontakt med ABC Personell AS for bistand med det. Fra din profil kan du også endre på informasjon du har lagt inn på din profil i systemet.